torstai 9. huhtikuuta 2015

Fragonard: Grassen tuliaiset

Äitini ja mufa vietti pääsiäisviikon Ranskassa. Täytyy tunnustaa, että kateeksi kävi. He asuivat Antibesissa, Nizzan lähellä, ja kiertelivät autolla lähikaupunkeja. Olen itsekin käynyt siellä lukuisat kerrat. Minun viime matkallani Grassen vierailumme epäonnistui, joten olin enemmän kuin ilahtunut Grassen tuliaisista. 

Grasselainen Parfumerie Fragonard on toiminut samalla nimellä jo vuodesta 1926. Nyt Fragonardilla on useampia myymälöitä Pariisissa ja Etelä- Ranskassa (Èze, Marseille, St. Paul de Vence, Nice, Cannes). Grassessa heillä on myös parfyymimuseo ja tehdas.

Sain kauniisti pakatun setin, 10 kappaletta Fragonardin omia minituoksuja. Kolmea olen ehtinyt jo testata. Ne ovat keskenään kaikki sopivan erilaisia, sopivia arkeen ja mukavaa vaihtelua massamerkkien tuoksuille.



Poikaystäväni sai viiden tuoksun setin.



Olen tutustunut vähän Fragonardin verkkosivuihin. Siellä on hurjasti mielenkiintoista tietoa tuoksujen historiasta ja valmistustavoista. Kunhan saan viimeiset kouluhommat tehtyä, niin voinkin paneutua näihin sivuihin paremmin. 



8 kommenttia:

  1. Onpas kivan oloisia! Joskus kaipaisi itsekin jotain uniikimpaa tuoksua massatuoksujen rinnalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näissä tuoksuissa on vielä se kiva puoli, ettei tarvitse maksaa turhaa brändistä. :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Niinpä! Melkein jopa voin antaa anteeksi sen, etten päässyt mukaan. :D

      Poista
  3. Ah, Antibes ja Grasse! Ihastuin kaupunkeihin ikihyviksi joskus 2007. Nyt tekisi mieli tehdä pyhiinvaellus Grasseen ihan vain tuoksujen takia, kakarana olin vaan juntti enkä tajunnut. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pyhiinvaellus on juuri se oikea sana! Saakohan sillä vaelluksella myös aiemmat kosmetiikkasynnit anteeksi. ;D

      Poista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...