torstai 1. toukokuuta 2014

Ajankohtainen Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent tuli 21 -vuotiaana Christian Diorin muotitalon johtoon 1957. Jo vuonna 1961 hänellä oli oma muotitalo.YSL tunnetaan naisten housupuvusta, Mondrian -pikkumekosta ja modernista safarityylistä. Minulle YSL edustaa Pariisia, voimakasta sekä itsenäistä naista, ja on ihan top 3 lempparimerkkejäni.

Mondrian 1965-1966 Winter

Safari jacket 1968

Tuxedo 1966


Ajankohtainen YSL on vapun jälkeen ensi-iltaan tulevan elokuva takia.



Helpoin ja edullisin tapa päästä lähelle Yves Saint Laurentia on kosmetiikka. Minä tutustuin YSL meikkeihin sattuman kautta. Ensimmäisen huulipunan ja poskipunan ostin, kun vieraileva meikkitaiteilija meikkasi minut Helsingin Stockmannilla vuosia sitten. Sitä ennen olen tietysti käyttänyt jo kuuluisaa Touche èclat - valokynää. Eniten minulle on kertynyt huulimeikkituotteita, valokynä on ihan vakkarini ja irtopuuteri uusin aluevaltaus. Vaikka käytän paljon muitakin merkkejä, YSL on eniten minua. 

 YSL kosmetiikkatuotteet ovat L'Oréalin alla.
Summer Look 2012


Kesälook 2012 sai minut innostumaan sinisistä rajauksista.



Sekä pullo, tuoksu että tuoksun nimi puhuttelevat minua kaikin mahdollisin tavoin. Tämän vielä joskus haluan.



Pidän myös Manifesto -tuoksuista. Manifesto L'éclat tai Parisienne kilpailevat ostoslistallani.






Forever Youth Liberator on minulle pian ajankohtainen sarja. Rakastuin silmänympärysvoiteeseen. Olen sitä yhden näyteputkilon käyttänyt, ja nyt mietiskelen olenko tarpeeksi "vanha" tälle sarjalle jo.


Oma kokoelmani tällä hetkellä:



Yksi huulipuna on vielä postissa matkalla luokseni. Sen tarinaa myöhemmin lisää.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...