maanantai 15. syyskuuta 2014

Helsinki Day Spa

Kävin päivää ennen koulun alkua tunnin kasvohoidossa Helsinki Day Spassa Erottajalla. Olin saanut sinne lahjakortin poikaystäväni vanhemmilta. Minun on pitkään ollut tarkoitus käydä kasvohoidossa, mutta se on aina jäänyt.

Minut otettiin vastaan Helsinki Day Span alakerrassa, jossa on myymäläpuoli ja vastaanotto. Sieltä minut saatettiin pukuhuoneeseen. Sain tossut ja ihanan pehmoisen kylpytakin. Jätin kaikki tavarani pukukaappiin, joten kuvia en sieltä ottanut. Odottelin alla näkyvässä oleskelutilassa, josta minut kutsuttiin hoitoon. Oleskelutilassa oli tarjottavana juotavaa ja hedelmiä naposteltavaksi sekä naistenlehtiä luettavaksi. Huomasin, että en ole kovin hyvä rentoutumaan. Vaikka nuo löhöilytuolit näyttävät aika mukavilta, istuin melko selkä suorassa lehteä lukien. Tykkään olla koko ajan liikkeessä, joten tällainen rentoutumisharjoittelu tekee minulle ihan hyvää.





Minulle tehtiin puhdistus, kuorinta, naamio ja kosteutus ihon tarpeitteni mukaisesti. Toiveenani oli saada puhdistettua talitukkeumia erityisesti leuan alueelta. Harmi kyllä, ihoni on sen verran kuiva, että kosmetologin mukaan tali on koteloitunut sen verran syvälle, ettei sitä saatu vielä liikkeelle. Kotihoitona olen itse höyryttänyt ihoa. Haluaisin löytää sopivat kosteuttavan seerumin 20+ ikäisille, jota voisin käyttää höyryttelyn jälkeen.

Sain myös vähän palautetta kosmetiikan sekakäytöstäni. Kun vaihtelee tuotteita yhtä paljon kuin minä, ei iho ehdi tottua ja saada rutiinia. Tuotteiden tehot eivät ole silloin ihan parhaimmillaan. Mutta silloin kun opiskelee ja työskentelee alalla, on aivan mahdoton ajatus käyttää vain tiettyjä muutamia ihonhoitotuotteita.

Paikka oli ihana, palvelu todella tasokasta ja kokemus sinänsä oli miellyttävä. Toisaalta olin turhautuneempi ihoon vielä enemmän käyntini jälkeen. Minulla on sekaiho, poskissa ja otsassa laajentuneita ihohuokoisia, talitukkeutumia leuassa ja lisäksi ihoni on melko kuiva. Sekaihon tuotteet eivät kosteuta tarpeeksi, normaali-ihon tuotteissa ei ole tarpeeksi kaipaamiani ominaisuuksia ja kuivan ihon tuotteet ovat liian paksuja. Kosmetiikan epämääräiseltä sekakäytöltä on vaikeaa välttyä. Täytyykin tästä nyt mennä höyryttelemään ja kosteuttamaan kasvoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...